Таблиця 2. РВМ: Шкала самооцінювання
Розуміння |
|
А1
|
А2 |
Аудіювання |
Я можу впізнавати знайомі слова та найелементарніші фрази, що стосуються
мене самого, моєї сім'ї та найближчого конкретного оточення за умови, коли
люди говорять повільно і чітко. |
Я можу розуміти фрази та найуживанішу лексику, що відносяться до сфер
найближчого особистого значення (напр. елементарна особиста або сімейна інформація,
покупки, місце проживання, робота). Можу зрозуміти основне з коротких, чітких,
простих повідомлень та оголошень. |
|
Читання |
Я можу розуміти знайомі імена, слова і дуже прості речення, наприклад,
в оголошеннях, на постерах та в каталогах. |
Я можу читати дуже короткі, прості тексти. Я можу знайти конкретну,
передбачувану інформацію у простих текстах повсякденного характеру, як, наприклад,
реклама, оголошення, проспекти, меню, розклад (руху поїздів); я можу розуміти
короткі прості особисті листи. |
|
Говоріння |
Діалогічне мовлення |
Я можу брати участь у діалозі на простому рівні за умови, що співрозмовник
готовий повторити або перефразувати свої висловлювання у повільному темпі й допомогти
мені сформулювати те, що я намагаюсь сказати. Я можу ставити прості запитання
та відповідати на такі ж прості запитання, що стосуються сфери невідкладних
потреб, або на дуже знайомі теми. |
Я можу брати участь у діалозі на простому рівні за умови, що
співрозмовник готовий повторити або перефразувати свої висловлювання у повільному
темпі й допомогти мені сформулювати те, що я намагаюсь сказати. Я можу ставити
прості запитання та відповідати на такі ж прості запитання, що стосуються
сфери невідкладних потреб, або на дуже знайомі теми. |
Монологічне мовлення |
Я можу використовувати
прості речення та вирази для описання місця, де я живу, і людей, яких я знаю. |
Я можу вживати серії виразів та речень, щоб описати простими словами
мою сім'ю та інших людей, житлові умови, мій рівень освіти, попереднє або теперішнє
місце роботи. |
|
Письмо |
Писемне мовлення (письмо) |
Я можу писати короткі, прості листівки, наприклад, поздоровлення зі
святом. Я можу заповнювати формуляри, вносити своє прізвище, національність
та адресу, наприклад, в реєстраційний листок готелю. |
Я можу писати короткі, прості записки та звернення, пов'язані з
нагальними потребами. Можу написати дуже простого" особистого листа, наприклад,
із вдячністю комусь за щось. |
Розуміння |
|
В1
|
В2 |
Аудіювання |
Я можу розуміти основний зміст чіткого нормативного мовлення на знайомі
теми, які регулярно зустрічаються на роботі, під час навчання, на дозвіллі
тощо. Можу розуміти головний зміст багатьох радіо - або ТВ програм про поточні
справи або теми з кола особистих чи професійних інтересів за умови, коли мовлення
відносно повільне і чітке. |
Я можу розуміти об'ємні висловлювання та лекції і стежу навіть за
складною аргументацією на досить знайомі теми. Я розумію більшість ТВ новин
та програми про поточні події. Я розумію більшість фільмів на літературній
мові. |
|
Читання |
Я можу розуміти тексти, які містять головним чином найуживаніші повсякденні
та пов'язані з професійною діяльністю мовленнєві зразки. Я розумію описи
подій, почуттів та бажань в особистих листах. |
Я можу читати статті та повідомлення з сучасних проблем, автори яких
займають особливу позицію або мають особливу ;точку зору. Можу розуміти сучасну
літературну прозу. |
|
Говоріння |
Діалогічне мовлення |
Я можу спілкуватись у більшості ситуацій під час перебування і подорожі
у країні, мова якої вивчається. Я можу без підготовки вступити до розмови,
тема якої знайома, особисто значуща або пов'язана з повсякденним життям (сім'я,
хобі, робота, подорожі та поточні події/новини). |
Я можу брати участь у діалозі з достатнім ступенем невимушеності й
спонтанності, так щоб відбулася природна інтеракція з носіями мови. Можу
брати активну участь у дискусії у знайомих контекстах, викладаючи й захищаючи
свою точку зору (свої погляди). |
Монологічне мовлення |
Я можу будувати прості зв'язні висловлювання, для того щоб описати події
та особисті враження, а також свої мрії, надії та сподівання. Можу стисло
назвати причини та пояснення щодо своїх поглядів і планів. Я можу розповісти
історію або переказати сюжет книжки чи фільму та описати своє ставлення. |
Я можу представити чіткі, детальні висловлювання про широке коло
питань, що стосуються сфер моїх інтересів. Я можу висловити точку зору на запропоновану
тему, наводячи аргументи "за" і "проти". |
|
Письмо |
Писемне мовлення (письмо) |
Я можу написати простий зв'язний текст на знайомі або пов'язані з
особистими інтересами теми. Я можу писати особисті листи, описуючи події та
враження |
Я можу написати чіткий, детальний текст на широке коло тем,
пов'язаних з моїми інтересами. Можу писати есе чи доповідь, узагальнюючи інформацію
або наводячи аргументи "за" чи "проти" певної точки
.зору. Я можу писати листи, наголошуючи на особистому значенні минулих і теперішніх
подій. |
Розуміння |
|
С1
|
С2 |
Аудіювання |
Я можу розуміти довготривале
мовлення, навіть якщо воно не досить чітко структуроване або коли його зв'язність
прихована і не виражена експліцитно. Я можу розуміти програми телебачення і фільми
без надмірних зусиль. |
Я не маю жодних утруднень у розумінні будь-якого розмовного
мовлення, живого або в запису, навіть якщо воно звучить у швидкому природному
темпі, за умови, якщо у мене є якийсь час для того, щоб звикнути до індивідуальних
особливостей мовлення. |
|
Читання |
Я можу розуміти довгі
та складні документальні й літературні тексти, оцінюючи особливості їх стилю.
Я можу розуміти спеціалізовані статті та довгі технічні інструкції, навіть
якщо вони не стосуються сфери моєї діяльності. |
Я можу легко розуміти
практично усі форми писемного мовлення, у тому числі абстрактні, складні у
структурному чи лінгвістичному плані тексти, такі як підручники,
спеціалізовані статті та літературні праці. |
|
Говоріння |
Діалогічне мовлення |
Я можу швидко й спонтанно
висловлюватись без очевидних утруднень у доборі виразів. Можу гнучко й ефективно
користуватись мовою із соціальними та професійними цілями. Можу чітко формулювати
думки й точки зору та донести свої погляди у повному обсязі до інших співрозмовників. |
Я без зусиль можу
брати участь у будь-якій розмові чи дискусії, легко вживаючи ідіоматичні звороти
та колоквіалізми (розмовні слова та вирази). Я можу вільно висловлюватись,
розрізняючи найтонші відтінки смислу. Якщо у мене виникає проблема, я можу усунути
трудність непомітно для інших. |
Монологічне мовлення |
Я можу представити чіткі,
детальні висловлювання на складні теми, розвиваючи окремі точки зору та доходячи
логічного висновку. |
Я можу представити
чітке, рівне і повне значення або аргумент у стилі, що відповідає контексту.
Моє висловлювання має ефективну логічну структуру, яка допомагає співрозмовникам
виділити і запам'ятати значущі пункти. |
|
Письмо |
Писемне мовлення (письмо) |
Я можу виражати думки
у формі чіткого, добре структурованого тексту, висловлюючись досить поширено.
Я можу писати листи, твори або доповіді на складні теми, підкреслюючи те, що
мені здається найважливішим. Я можу обрати стиль відповідно до уявного читача. |
Я можу легко написати
чіткий, послідовний текст у певному стилі. Я можу писати складні листи, доповіді
й статті, представляючи проблему, (предмет розгляду) за допомогою ефективної
логічної структури, що дозволяє адресату виділити й запам'ятати значущі
пункти. Можу писати резюме та огляди професійних або літературних праць. |